Τούτο το ταξίδι ήταν λίγο διαφορετικό από όλα τα προηγούμενα. Θέλετε η διάρκειά του, θέλετε ο νέος τρόπος διαμονής, το σίγουρο είναι πως γνωρίζαμε ότι πάμε να ζήσουμε κάτι διαφορετικό. Να “ζήσουμε”, όπως είπα. Μιας και, οδικώς από την Κρήτη στην Ισλανδία, δηλαδή τρεις μήνες εκτός Ελλάδας, με νήπιο 20 μηνών στο αυτοκίνητο, δεν θα έβγαιναν οικονομικά, αν απλά κάναμε διακοπές. Ο τρόπος ήταν άλλος!

Οπότε, ας μοιραστούμε μαζί σας μερικά στοιχεία αυτού του μεγάλου οδικού ταξιδιού, μιας περιπέτειας που μας οδήγησε μέχρι τα όρια του αρκτικού κύκλου! Περάσαμε συνολικά από είκοσι χώρες εκτός Ελλάδας, διανύοντας περίπου 16000 χιλιόμετρα. Ξεκινάμε!

Διάρκεια ταξιδιού και διαμονή

Από την Κρήτη αναχωρήσαμε τη μέρα του Πάσχα, 28 Απριλίου. Πέρασαν σχεδόν δύο εβδομάδες μέχρι να βγούμε εκτός συνόρων. Σ’ αυτό το διάστημα προμηθευτήκαμε τη σκηνή οροφής, το ψυγείο για το αυτοκίνητο, το νέο μας καρότσι πόλης για τον Έκτορα, καθώς και τα υπόλοιπα απαραίτητα για διαμονή και διατροφή τριών μηνών χωρίς την άνεση του σπιτιού μας. Επίσης, χμμ…φάγαμε αρνάκι ψητό στη Λάρισα, και είδαμε φίλους και γνωστούς!

• Επιστρέψαμε στην Ελλάδα αρχές Αυγούστου, πιο νωρίς από το αρχικό σχέδιο, μιας κι άλλαξε στην πορεία. Στην Κρήτη βέβαια θα κατέβουμε ένα μήνα αργότερα.
  • Όλο αυτό το διάστημα μείναμε σε ξενοδοχείο έξι νύχτες συνολικά, δύο στο Κότορ του Μαυροβουνίου και τέσσερις στην Πράγα. Κι άλλες τέσσερις στο καράβι για την Ισλανδία και τα Φερόε.
  • Κι όσο για τον υπόλοιπο καιρό… Τριάντα μέρες περίπου στην οροφοσκηνή μας, είτε ελεύθερα στη φύση, είτε σε κάμπινγκ στην Ισλανδία και τα νησιά Φερόε, είτε και στην αυλή σπιτιού, σε χωριό στην Κροατία! Κάποιες νύχτες εύκολες, κάποιες πολύ δύσκολες, λόγω κρύου και βροχής, σε κάθε περίπτωση αξέχαστες!
  • Όλες τις υπόλοιπες μέρες και νύχτες φιλοξενηθήκαμε, μέσω του Couchsurfing, σε διάφορα μέρη της Ευρώπης, μαζί με τον μικρό μας εξερευνητή. Γνωρίσαμε οικογένειες, γευτήκαμε σπιτικά φαγητά, μοιραστήκαμε χρόνο, ταξιδιωτικές κι όχι μόνο εμπειρίες, μάθαμε πράγματα που σε καμία περίπτωση δε θα μαθαίναμε σε κάποιο ξενοδοχείο. Και, φυσικά, περιττό να αναφέρω την εξοικονόμηση χρημάτων που πετύχαμε κατ’ αυτό τον τρόπο.

Οδικό ταξίδι δρόμο; οροφοσκηνή αυτοκίνητο

Λοιπά στοιχεία εξόδων για φαγητό, καύσιμα κτλ

Όπως αναφέρθηκε πιο πάνω, διαθέτουμε πλέον ψυγείο κανονικό για το αυτοκίνητο, αυτό εδώ. Δηλαδή έχουμε κανονική ψύξη, όχι απλά συντήρηση, σε οποιαδήποτε θερμοκρασία. Να σημειώσω ότι το αγοράσαμε φυσικά από τη Γερμανία, οι τιμές στη χώρα μας είναι κατά πολύ ακριβότερες.

Επίσης διαθέτουμε εστία με φιαλίδια υγραερίου, ηλεκτρικό πολυμάγειρα – ρομπότ, κι όλα τα είδη διαμονής και διαβίωσης στη φύση. Αυτό σημαίνει ότι το να φάμε σε εστιατόριο ήταν απλά στη διακριτική μας ευχέρεια, και το κάναμε σε κάποιες περιπτώσεις, για να απολαύσουμε το περιβάλλον και την εκάστοτε πόλη. Ειδάλλως, ψωνίζαμε από σούπερ μάρκετ και μαγειρεύαμε όλα τα γεύματά μας.

Όσον αφορά τα καύσιμα και τα έξοδα διοδίων κτλ. Έχοντας ελέγξει από πριν τις τιμές πετρελαίου σε κάθε χώρα, φροντίζαμε ώστε να επιλέγουμε ανεφοδιασμό οπουδήποτε φθηνότερα. Στην Ελβετία ας πούμε δεν επισκεφτήκαμε πρατήριο, είχαμε γεμίσει καύσιμο στην Αυστρία. Επίσης, στην κεντρική Ευρώπη το καύσιμο είναι πολύ φθηνότερο εκτός εθνικών οδών, μιλάμε για 30% διαφορά στην τιμή. Οπότε, γιατί να πληρώσεις ακριβά, έχοντας και τη φασαρία των υπολοίπων αυτοκινήτων; Μπορείς να κάνεις μια μικρή παράκαμψη, να περάσεις από ένα χωριό ή κωμόπολη για το διάλειμμά σου, και να κερδίσεις από το φθηνότερο καύσιμο!

Σε χώρες όπως η Γαλλία, όπου το κόστος διοδίων είναι υψηλό, ή η Ελβετία, όπου η βινιέτα είναι επίσης ακριβή, κινηθήκαμε εκτός αυτοκινητοδρόμων. Δε μας πίεζε και κανείς να πάμε γρήγορα, εξάλλου. Το οδικό δίκτυο γενικά ήταν καλό, κι έχει τόσα ενδιαφέροντα να δει κανείς κινούμενος σε επαρχιακούς δρόμους.

Τι θα θυμόμαστε

Όταν ξεκινάς από την Κρήτη, και τελικά οδηγείς μέχρι το Raufarhofn, στο βόρειο άκρο της Ισλανδίας, είναι ίσως από μόνο του κάτι για να θυμάσαι!

• Οι σχεδόν πενήντα ώρες στο καράβι, από τη Δανία μέχρι και την Ισλανδία. Με τον βόρειο Ατλαντικό να αποδεικνύεται αφιλόξενος και να μας ταλαιπωρεί με κύματα έξι μέτρων, πηγαίνοντας προς τα νησιά Φερόε.
  • Οι θερμοκρασίες κοντά στο μηδέν, με ελάχιστες εξαιρέσεις, στην Ισλανδία. Δύσκολες μέρες και νύχτες, αλλά μας άφησαν τρομερές αναμνήσεις!
  • Οι όμορφες βραδιές που φιλοξενούμασταν από οικογένειες στην ηπειρωτική Ευρώπη. Από το αγροτόσπιτο βαθιά μέσα στο Μέλανα Δρυμό, το σπίτι ηλικίας 400 ετών στους λόφους της Ελβετίας και την υπέροχη οικογένεια εκεί, μέχρι το Lubeck, το Ebbs της Αυστρίας στο Tirol και τόσα άλλα. Είναι τόσο όμορφο, τόσο απλό να μοιράζεσαι στιγμές με ανθρώπους που ανοίγουν το σπίτι τους και σε εμπιστεύονται, και χαιρόμαστε που ο μικρός μας Έκτορας ζει κάτι τέτοιο, ουσιαστικά από τότε που γεννήθηκε!

Οδικώς από την Κρήτη στην Ισλανδία οικογενιακό ταξίδι

Κι επίσης…
  • Η πτήση που χάσαμε για το Δουβλίνο, εξαιτίας της απαράδεκτης κατάστασης στο αεροδρόμιο του Μονάχου. Χάσαμε την ευκαιρία να δούμε φίλους, να γνωρίσουμε την Ιρλανδία και να χαλαρώσουμε λιγάκι. Έτσι είναι όμως, δεν είναι όλα πάντα τέλεια σε ένα τέτοιο ταξίδι.
  • Ακόμη και η χαμένη πτήση όμως, έγινε αιτία να αγαπήσουμε πιο πολύ τον τρόπο διαμονής που επιλέξαμε, δηλαδή τη φιλοξενία. Η Andrea και ο Caroll μας πρόσφεραν το σπίτι τους στο Ebbs, όπου είχαμε ήδη μείνει, προκειμένου να γνωρίσουμε καλύτερα τις Άλπεις, τις πανέμορφες λίμνες Konigsee και Obersee, και να ηρεμήσουμε μετά τη χαμένη πτήση. Λεπτομέρεια: Οι ίδιοι έφυγαν για τη Βοσνία, για διακοπές, και μας εμπιστεύτηκαν το σπίτι τους για να ζήσουμε μόνοι, έτσι απλά!
  • Τα νησιά Φερόε, φωτογραφικά υπέροχα, με τοπία που κόβουν την ανάσα. Το πρώτο μας ξημέρωμα εκεί, σαν από ταινία με χαμένους κόσμους, το πράσινο, τα πανύψηλα βράχια που ορθώνονται στη θάλασσα. Κι από την άλλη, η περίεργη κατάσταση όσον αφορά τα κάμπινγκ, τις ιδιωτικές εκτάσεις – βοσκοτόπια όπου χρειάζεσαι άδεια για πεζοπορία, και τα κλειστά μαγαζιά στην πρωτεύουσα την Κυριακή, έστω κι αν το μοναδικό καράβι φέρνει χιλιάδες κόσμου το καλοκαίρι.
Και μια αλλαγή σχεδίων

Το αρχικό σχέδιο προέβλεπε και τη Νορβηγία, τη Σουηδία και λιγάκι από Φινλανδία, μετά τα νησιά Φερόε. Τελικά αυτό άλλαξε, μετά τον συνεχόμενα άσχημο καιρό στην Ισλανδία, ώστε να μη συνεχίσουμε με πιθανές βροχές επί εβδομάδες. Επιπλέον, σκοπεύουμε να δούμε τις χώρες αυτές στο μέλλον με περισσότερη άνεση χρόνου, αντί να τρέχουμε κυριολεκτικά επί μέρες για να προλάβουμε.

Θα ακολουθήσουν πολλά κεφάλαια, φυσικά. Ήδη μπορείτε να διαβάσετε για την αρχή της περιπέτειάς μας, στην Πίνδο και την Αλβανία εδώ, στο Κότορ εδώ, μα και στην καταπράσινη Σλοβενία με ένα κλικ εδώ. Αν πάλι βιάζεστε, μπορείτε εδώ να πάρετε μια καλή ιδέα από την Ισλανδία, του πάγου και της φωτιάς, και το πώς την ζήσαμε τρία χρόνια πριν!

Εμείς θα συνεχίσουμε την εξιστόρηση αυτής της μοναδικής ταξιδιωτικής εμπειρίας, με παρέα τον μικρό μας εξερευνητή! Εσείς πείτε μας τι θα σας ενδιέφερε να διαβάσετε, οποιεσδήποτε τυχόν απορίες οργάνωσης και λεπτομέρειες ενός τέτοιου ταξιδιού!