Όταν το κουβανέζικο πνεύμα συνάντησε τις Άλπεις

Η πρώτη εβδομάδα είχε σχεδόν περάσει, το οδικό μας ταξίδι έμπαινε σε άλλη φάση πλέον. Βλέπετε, συνηθίζαμε πιο εύκολα την οδήγηση, ειδικά ο μικρός μας εξερευνητής! Έτσι, αφού χαρήκαμε τη Σλοβενία όσο γινόταν, βάλαμε πλώρη για αλλού. Αυστρία, βόρειο Τιρόλο, Αυστρο-Κουβανέζοι οικοδεσπότες! Ακούγεται υποσχόμενο, τι λέτε;

Τούνελ, καταπράσινες πλαγιές και χιονισμένα βράχια

Ήδη η είσοδός μας στην Αυστρία έγινε μέσω τούνελ, που παρακάμπτει τα ορεινά περάσματα της περιοχής βόρεια του Bled. Εκτός από τη βινιέτα που αγοράσαμε λοιπόν για την Αυστρία, σε αρκετά τούνελ υπάρχουν ξεχωριστά διόδια. Εννοείται οι συναλλαγές γίνονται παντού με κάρτα.

Εφόσον υπάρχει άνεση χρόνου κι ο καιρός το επιτρέπει, οι ορεινοί δρόμοι προσφέρουν εκπληκτική θέα. Στην περίπτωσή μας, τίποτα από τα δύο δεν ίσχυε, κι ακολουθήσαμε την εθνική οδό. Όχι ότι κι εκεί η απόλαυση ήταν μικρότερη. Δεν χορταίναμε να χαζεύουμε τα πανύψηλα βραχώδη βουνά, τα χαρακτηριστικά αυστριακά χωριά, το πράσινο που πάσχιζε να αποτινάξει τα τελευταία χιόνια.

Βόρειο Τιρόλο, στα σύνορα με τη Γερμανία

Αυστρία Βόρειο Τιρόλο

Στο χωριό Ebbs βρίσκονταν οι οικοδεσπότες μας. Λόφοι με φάρμες, καταπράσινα λιβάδια, πανέμορφα σπίτια μα και ξενοδοχεία με νωπογραφίες. Και στα ανατολικά, σαν να καθόριζε τα όρια, μια τεράστια γραμμή βράχων, με χιόνια ακόμα στις πλαγιές τους.Όλο αυτό το σκηνικό λοιπόν στη βόρεια Αυστρία μας υποδεχόταν. Κι όταν φτάσαμε στο σπίτι, σαν να ζήσαμε κάτι εκτός πραγματικότητας. Ο Κουβανός άντρας του ζευγαριού μαζί με ένα φίλο του κάπνιζαν πούρα στον κήπο κι έπιναν ρούμι. Η κουβανέζικη μουσική στη διαπασών, η διακόσμηση σαν να βρισκόμαστε στο Trinidad, ε, δεν ήθελε και πολύ να μπούμε στο πνεύμα! Κι όλα αυτά στον κήπο ενός χωριού στη βόρεια Αυστρία, έτσι;

Αυστρία

Ήταν το καλύτερο καλωσόρισμα, από ανθρώπους που μας βοήθησαν κι αργότερα στο ταξίδι μας και φυσικά είναι φίλοι μας πλέον! Ο Έκτορας έπαιζε γυμνός στον κήπο, εμείς κουβεντιάζαμε εν μέσω ψητών και μπύρας, κι έχοντας κατάφατσα μια υπέροχη εκκλησία στους πρόποδες των κατακόρυφων βουνών.

Δύο μέρες μείναμε εκείνη το φορά στο βόρειο Τιρόλο. Επιστρέφοντας όμως από την Ισλανδία, είχαμε την ευκαιρία να μείνουμε κι αρκετές ακόμα, βλέποντας μεταξύ άλλων και τις περίφημες λίμνες Konigsee και Obersee της Γερμανίας, σχεδόν πάνω στα σύνορα με την Αυστρία κι ετούτες. Για τη Γερμανία όμως θα μιλήσουμε ξανά, ας δούμε τώρα τι μας έμεινε από τις Αυστριακές Άλπεις.

Τι είδαμε, τι κάναμε, πού πήγαμε
  • Kufstein, η κωμόπολη πάνω στο ποταμό Inn, δεύτερη σε μέγεθος στο Τιρόλο μετά το γνωστό Ίνσμπρουκ. Βολτίτσα στο κέντρο, η παλιά πόλη χαρακτηριστική της αρχιτεκτονικής του Τιρόλο. Φυσικά το κάστρο που δεσπόζει εκεί από το 13ο αιώνα, το παγωτό που φάγαμε, κάνοντας τη βόλτα μας δίπλα το ποτάμι.
  • Λίμνη Hechtsee, μόλις 10 λεπτά με το αυτοκίνητο από το Kufstein, κυριολεκτικά στη συνοριογραμμή Αυστρίας – Γερμανίας. Ήταν η πρώτη από τις λίμνες που επισκεφθήκαμε στην περιοχή, κι απολαύσαμε τη σκιά των δέντρων και τα βουνά να καθρεφτίζονται στα νερά της. Προσφέρεται και για μπάνιο η συγκεκριμένη, έχει οργανωμένη πλαζ με εισιτήριο κιόλας. Όχι για εμάς όμως, είμαστε υπέρ των ελεύθερων παραλιών, χεχε!
  • Λίμνη Tiersee. Πανέμορφη, με μεγάλες πράσινες εκτάσεις τριγύρω της, παιδότοπους, εστιατόρια και ξενοδοχεία. Πλήρης τουριστική οργάνωση, και πολύς κόσμος όταν πήγαμε εμείς. Ήταν στην επιστροφή μας από την Ισλανδία, με αρκετή ζέστη, βλέπετε.
Φιλοξενία, φίλοι και απλά όμορφα πράγματα

Δεν πήγαμε στο Innsbruck, ούτε και σε κάποια άλλη γνωστή αυστριακή πόλη. Αντιθέτως, απολαύσαμε οδήγηση σε μικρά χωριά τριγύρω, περιπάτους με τον Έκτορα σε φάρμες, καθώς κι όλα τα τοπία οδηγώντας δυτικά προς την περιοχή της Konigsee.

Λίμνες σαν την Walchsee, χωριά σαν το Lofer και το Kirchdorf in Tirol, ακριβώς δίπλα από το προστατευόμενο πάρκο Hefferthorn-Fellhorn-Sonnenberg. Τέτοιες εικόνες γεμίσαμε στην Αυστρία, ακόμη και οδηγώντας προς το Λιχτενστάιν και την Ελβετία, αργότερα.

Το σημαντικό όμως ήταν οι ανθρώπινες σχέσεις. Η Andrea και ο Caroll μας πρόσφεραν φοβερή φιλοξενία και δε δίστασαν στιγμή να μας εμπιστευθούν το σπίτι τους, μάλιστα. Ήταν στη δύσκολη φάση μας που χάσαμε την πτήση για Ιρλανδία, κι ενώ οι ίδιοι θα έφευγαν για ταξίδι.

Εμπιστοσύνη, χαμόγελο, καλή παρέα, χορός, κουβανέζικες συνταγές, ανταλλαγή εμπειριών, τόσο σημαντικά για εμάς. Άλλωστε, γιατί ταξιδεύουμε αν όχι για να γνωρίσουμε το διαφορετικό; Και τι καλύτερο από την αλληλεπίδραση με ντόπιους του κάθε τόπου;

Συμπεράσματα και άλλα

• Η Αυστρία μας άρεσε, μας άρεσε αρκετά ώστε να πάμε ξανά! Έχουμε εξάλλου αληθινούς φίλους να μας περιμένουν.
  • Η φύση είναι πανέμορφη, τα χωριά ενδιαφέροντα κι όλα φυσικά απολύτως οργανωμένα.
  • Είναι σχετικά ακριβά για εμάς τους Έλληνες. Όχι σαν την Ελβετία, όμως. Και σίγουρα υπάρχουν τρόποι για να περάσει κανείς οικονομικά στο ταξίδι του. Θα σας αποκαλύψουμε αρκετούς ακόμη, σύντομα!
  • Το καύσιμο είναι φθηνό, εκτός των εθνικών οδών όμως! Μην κάνετε το λάθος να σταματήσετε στην εθνική, απλά μπείτε σε ένα χωριό, να κάνετε κι ένα όμορφο διάλειμμα.

Οι αναμνήσεις ήδη αρκετές κι όμορφες, καθώς αφήναμε πίσω μας το Ebbs. Επόμενος σταθμός του ταξιδιού μας, το Λιχτενστάιν! Θέλετε να μάθετε και γι’ αυτή την κουκκίδα γης; Ακολουθήστε μας!