Marble mountains, και λίγη ακόμη χαλάρωση

Οι δύο πρώτες μέρες μας στο Βιετνάμ αφιερώθηκαν κυρίως στην ξεκούραση και σε μια πρώτη επαφή θα λέγαμε. H πόλη Da Nang τελικά μας άρεσε αρκετά, ακριβώς επειδή δεν αποτελεί πολύ τουριστικό προορισμό. Αυτό το εκτιμήσαμε ειδικά post factum, αφού είδαμε το Hoi An, το Hue κι άλλες πιο δημοφιλείς περιοχές.

Στο Da Nang νιώθεις την καθημερινότητα των ντόπιων και τη χαλαρωτική ατμόσφαιρα της παραλίας My Khe, ενώ ταυτόχρονα μπορείς να δεις εντυπωσιακά αξιοθέατα. Η παγόδα Linh Unh, η Dragon Bridge, το Da Nang Museum of Cham Sculpture, για παράδειγμα. Εμείς θα αναφερθούμε στην εμπειρία μας στα λεγόμενα Marble Mountains, αν και η σωστή ονομασία τους είναι Mountains of Five Elements.

Αλλαγή σχεδίων

Η τρίτη νύχτα μας στο Da Nang δεν ήταν προγραμματισμένη εξαρχής. Εν τέλει μείναμε και αλλάξαμε ξενοδοχείο, για μια ακόμη καλύτερη εμπειρία, όπως αποδείχθηκε. Το νέο μας ξενοδοχείο ήταν μόλις ένα τετράγωνο πιο δίπλα, και λέγεται Cocochine, a VIE collection. Ενδιαφέρον όνομα, έτσι; Ουσιαστικά ανήκει στην ίδια αλυσίδα με το προηγούμενό μας και άνοιξε μόλις πριν λίγους μήνες.

Αξίζαμε όλοι, και ειδικά η Αλιόνα, την χαλάρωση στο τζακούζι, τη σάουνα και το μασάζ στο Bamboo Spa. Αυτό το ξενοδοχείο μας άρεσε περισσότερο από το προηγούμενο, ίσως ταιριάζει καλύτερα στα γούστα μας. Mικρό, σύγχρονο, όμορφο και φωτεινό, με όλα τα απαραίτητα και λογικές τιμές. Υπέροχος και φθηνός καφές στην καφετέρια ακριβώς έξω από τη ρεσεψιόν, που θα θυμόμαστε ως τον καλύτερο που δοκιμάσαμε. Μας άρεσε επίσης ότι και σε αυτό το ξενοδοχείο δεν υπήρχαν τουρίστες, αλλά κυρίως επιχειρηματίες ταξιδιώτες, ενώ στην καφετέρια μαζεύονταν ντόπιοι υπάλληλοι από κοντινές επιχειρήσεις. Με μόνο μειονέκτημα ότι το προσωπικό σχεδόν δεν καταλαβαίνει αγγλικά, η συνεννόηση ήταν δύσκολη. Όπως καταλάβαμε πιο μετά, όμως, αυτό είναι κάτι σύνηθες στο Βιετνάμ, οι ντόπιοι δυσκολεύονται πολύ με τα αγγλικά.

Επίσκεψη στα Marble Mountains

Μετά από ένα χορταστικό πρωινό την επομένη, και ατελείωτο παιχνίδι του Έκτορα με τις χαμογελαστές υπαλλήλους, φεύγουμε για τα Marble Mountains. Μέταλλο, νερό, ξύλο, φωτιά και γη, τα πέντε στοιχεία που, σύμφωνα με την κινεζική παράδοση, έδωσαν το όνομά τους σ’ αυτά τα πέντε βουνά από μάρμαρο και ασβεστόλιθο.

• Σύμφωνα με το μύθο του Cham, μια μέρα το αυγό ενός δράκου εμφανίστηκε στην παραλία Non Nuoc. Μετά από χίλιες μέρες και νύχτες, το αυγό εκκολάφθηκε, ενώ το κέλυφός του αφέθηκε στην παραλία και έγινε μαγικά μαρμάρινα βουνά, όπως τα βλέπουμε σήμερα.

Το 1825, αιώνες μετά την παρακμή της Αυτοκρατορίας Cham, ο αυτοκράτορας του Βιετνάμ Minh Mang ονόμασε τα βουνά “Ngu Hanh Son”, δηλαδή Βουνά των Πέντε Στοιχείων. Ήταν ένας πνευματικός προορισμός τόσο για την αριστοκρατία του Βιετνάμ όσο και για τους βουδιστές των Μαχαγιάνα. Έτσι φτιάχτηκαν οι ναοί που βλέπουμε σήμερα, μέσα στους βράχους ουσιαστικά, αλλά και παγόδες επάνω τους. Κατά τη διάρκεια της γαλλικής αποικιοκρατίας, Γάλλοι γεωλόγοι συνειδητοποίησαν ότι τα βουνά περιείχαν πολύ μάρμαρο. Τα ονόμασαν λοιπόν “βουνά μαρμάρου” κι έτσι έμεινε επίσης και το τωρινό, μη επίσημο όνομά τους.

Marble Mountains Map

Πληρώσαμε μόλις 40.000 βιετναμέζικα dong (περίπου 1,6 ευρώ) εισιτήριο, κι επιπλέον 15.000 dong για το ασανσέρ που ανεβαίνει στο Thuy Son, το μοναδικό επισκέψιμο από τα πέντε βουνά. Σπήλαια, βουδιστικά και ινδουιστικά ιερά, ναοί και μια παγόδα ήταν σίγουρα εξαιρετικές εικόνες για εμάς! Τα βουνά στέκουν πολύ κοντά στην Da Nang, προσφέροντας ανεμπόδιστη θέα, ειδικά από το Highest Peak, όπως λέγεται.

Αξέχαστες εμπειρίες, καλές και κακές

Εμείς ξεκινήσαμε από το σπήλαιο Am Phu Cave, το οποίο βρίσκεται λίγο αριστερά του ασανσέρ και πληρώνεις ξεχωριστό εισιτήριο. Είναι ένα αρκετά όμορφο και μεγάλο σπήλαιο, όπου περάσαμε αρκετή ώρα βλέποντας τις διάφορες μορφές και θεότητες σε αγάλματα, ή σκαλισμένες στους τοίχους. Κατόπιν πήραμε το ασανσέρ, για να γλιτώσουμε χρόνο και να κατηφορίσουμε το βουνό βλέποντας τα αξιοθέατα.

Στο μονοπάτι με την επιγραφή “Heaven’s Gate” (ειρωνικό, έτσι;) παρά τρίχα γλιτώσαμε επίθεση από μανιασμένες σφήκες. Βλέπετε, κάποιος είχε βγει εκτός μονοπατιού και τις είχε ενοχλήσει, οπότε ξεχύθηκαν παντού. Ευτυχώς για εμάς, προλάβαμε και τρέξαμε να μπούμε σε μια σπηλιά. Μερικοί Αυστραλοί δεν ήταν το ίδιο τυχεροί, κυριολεκτικά γέμισαν τσιμπήματα. Η αλήθεια είναι ότι η κατάσταση ήταν τρομακτική.  Πολλοί έκλαιγαν από τον πόνο και τον φόβο, μιας οι σφήκες κυριολεκτικά κολλούσαν πάνω στα ρούχα και τα σώματα και ήταν πραγματικά αγριεμένες. Περιμέναμε στη σπηλιά για μισή ώρα περίπου πριν φύγουμε, αλλά εννοείται δεν τολμήσαμε να πλησιάσουμε αυτό το μονοπάτι.

Πήγαμε, όμως, μεχρι το ψηλότερο σημείο (Highest Peak), και η θέα ήταν πραγματικά ωραία. Συνολικά περάσαμε περίπου 3 ώρες στα Marble Mountains, η εμπειρία άξιζε!

Επιλογές και συμπεράσματα

Να πούμε ότι, εν γνώσει μας αποφασίσαμε να μην πάμε στο Ba Na Hills, αυτό το πάρκο ψυχαγωγίας με τη γνωστή Golden Bridge. Ναι μεν σε όμορφο σημείο, αλλά χωρίς ενδιαφέρον για εμάς, μιας και μιμείται τα γαλλικά χωριά (τα οποία είδαμε στο περσινό οδικό μας ταξίδι μέχρι την Ισλανδία) και είναι και πανάκριβο (750.000 vnd). Πιστεύουμε πως για έναν άνθρωπο που ζει στην Ευρώπη, είναι πολύ πιο ενδιαφέρουσα, φθηνή και εύκολη (απλά παίρνεις ένα ταξί από την πόλη) η επίσκεψη στα Marble Mountains. Σας το συνιστούμε!

Marble Mountains Highest Peak

Έτσι, μετά από ένα πρωί γεμάτο περπάτημα και περιπέτεια, ξεκουραστήκαμε στο ξενοδοχείο μας, μιας και την επομένη το πρόγραμμα ήταν φορτωμένο. Παραδοσιακά χωριά, πανάρχαιοι ναοί στο My Son, και βόλτα στο απογευματινό Hoi An.