Ξημέρωμα στην Καραϊβική

Αφού ξενυχτήσαμε για κάμποσες ώρες, έξω από το γραφείο της MEX rent a car, παραλάβαμε το αυτοκίνητο πριν ακόμα ξημερώσει και ξεκινήσαμε. Τώρα, για το πώς περνάνε 4-5 ώρες τη νύχτα, σε καρέκλες, με έναν τετράχρονο να μην κοιμάται, λόγω της διαφοράς ώρας, είναι άλλη συζήτηση!

• Μπορείτε πάντως να δείτε τι να κάνετε σε 11 ώρες πτήσης, με ένα μωρό. Διαβάστε εδώ.

Η παραλιακή ζώνη που εκτείνεται από το Κανκούν και νοτιότερα διαθέτει τεράστια ξενοδοχεία, πολλά από τα οποία έχουν αποκλείσει τα δικά τους κομμάτια ακτής. Δυσκολευτήκαμε να βρούμε ελεύθερη πρόσβαση στη θάλασσα, εν τέλει όμως η ανατολή του ήλιου μας βρήκε με το νερό να γλείφει τα πόδια μας, κοντά στην Playa del Carmen. Όμορφα, ειδυλλιακά, με μία αίσθηση ελευθερίας, που πάντα ο θαλασσινός αέρας προσφέρει.

Είχαμε προγραμματίσει εν τέλει δύο διανυκτερεύσεις στην παραλιακή αυτή πόλη του Μεξικού, στην ουσία για μία πρώτη προσαρμογή, αλλά και για να δοκιμάσουμε scuba diving στο νησί Cozumel, λίγα μίλια στα ανοιχτά!

Η πρώτη μέρα πάντως κύλησε με φαγητό στην Playa del Carmen, μπάνιο στην Καραϊβική και κάμποσες βουτιές στην πισίνα του συγκροτήματος, που νοικιάζαμε. Κοστίζουν αρκετά τα ξενοδοχεία στις περιοχές αυτές, έτσι μείναμε σε διαμέρισμα, λίγα χιλιόμετρα πιο έξω.

Εντύπωση μας έκαναν οι πάνοπλοι αστυνομικοί, που βρίσκονταν παντού, καθώς και τα ηλεκτροφόρα σύρματα που χρησιμοποιούν αρκετοί στις περιφράξεις των σπιτιών τους. Μεξικό είναι αυτό, υπάρχουν δυστυχώς προβλήματα, λόγω καρτέλ και εγκληματικότητας.

Πρώτες εντυπώσεις για τις παραλίες και το μεξικάνικο φαγητό

Έχοντας κάνει αρκετά ταξίδια ήδη, δεν περιμέναμε να μας τρελάνουν οι παραλίες κάπου αλλού εκτός Ελλάδας, για αρκετούς λόγους, να θυμάστε.

Όμως, είχαμε αρκετά υψηλές προσδοκίες από τα παράλια του Μεξικού, να είμαστε ειλικρινείς. Και… για άλλη μια φορά, απογοητευτήκαμε λιγάκι. Καταρχάς να ξεκινήσουμε απο το γεγονός ότι οι περισσότερες παραλίες είναι ιδιωτικές, με είσοδο, πύλη, security και δεν ξέρουμε τι άλλο. Οι δημόσιες παραλίες που απλά πας και μπαίνεις είναι μετρημένες, και μπορείτε να τις βρείτε όλες άνετα στο Google.

Οι παραλίες από την πλευρά της Καραϊβικής είναι ατελείωτες, όμορφες, με υπέροχη ανατολή ηλίου, προφανώς. Όμως, όταν φυσάει έστω και λίγο δημιουργούνται μεγάλα κύματα, ανακατεύεται όλη η υπέροχη άσπρη άμμος και δεν γίνεται να ευχαριστηθείς το κολύμπι. Να ευχαριστηθείς την παραλία επίσης είναι δύσκολο, διότι οι υποδομές για τον απλό κόσμο δεν υπάρχουν, ενώ στα ξενοδοχεία με πάμπολλες άδειες ξαπλώστρες δεν μας άφηναν να καθίσουμε, ακόμη και με πληρωμή.

Οι δημόσιες παραλίες, δυστυχώς, δεν καθαρίζονται από τα πολλά φύκια που βγάζει η θάλασσα. Τα beach bars υπάρχουν, αλλά σε συγκεκριμένα μέρη, όπου πληρώνεις για υποχρεωτική κατανάλωση 30 δολάρια το άτομο και πληρώνεις και για πάρκινγκ, βεβαίως. Καμιά φορά θέλει κράτηση κιόλας, λόγω πολυκοσμίας. Καταλαβαίνετε ότι, μαθημένοι από τις υπέροχες παραλίες μας στην Κρήτη και στην υπόλοιπη Ελλάδα, δεν εντυπωσιαστήκαμε με αυτό το σύστημα.

Playa del Carmen

Κάναμε όμως τις βουτιές μας, ξαπλώσαμε στις πετσετούλες μας και, όταν η ζέστη δεν αντεχόταν πια, πήγαμε για αναζήτηση φαγητού, όπου μας περίμενε μια ευχάριστη έκπληξη.

Η πόλη της Playa del Carmen δεν έχει κάτι το ιδιαίτερο, κάποιο αξιοθέατο, αλλά έχει ωραία μαγαζάκια, ομολογουμένως!

Τελείως τυχαία καθίσαμε στο εστιατόριο Muy Salsa, όπου έπαιζαν φοβερά λάτιν τραγούδια. Τα φαγητά ήταν απλά υπέροχα, οι μπύρες κρύες και ωραίες, και ξεχάσαμε όλα τα δυσάρεστα σε μόλις 10 λεπτά. Το μαγαζάκι αυτό είναι τέλειο και έχει γλυκιά ατμόσφαιρα.

Δεν γινόταν όμως να κάνουμε κάποια βολτίτσα και το βράδυ, μιας και την επόμενη μέρα θα φεύγαμε πολύ νωρίς για κατάδυση στο νησί Cozumel.

Πάμε και cenotes, στο δρόμο για Tulum

Μετά τις καταδύσεις (στο επόμενο άρθρο) ξεκουραστήκαμε και ξεκινήσαμε πρωί πρωί για το Tulum, σταματώντας για δροσερή βουτιά σε μία από τις 6000 cenotes του Μεξικού!

Τι είναι οι cenotes, όμως;
Εν συντομία, πρόκειται για φυσικές καταβόθρες, συνήθως σε καρστικές περιοχές, με γλυκό, πεντακάθαρο νερό. Θυμάστε το τριήμερό μας τη Δυτική Σλοβενία και το περίφημο σπήλαιο Skocjan; Παρόμοια δομή εδάφους, λοιπόν. Στη χερσόνησο Γιουκατάν είναι ατελείωτη η ποικιλία σε cenotes, με κάποιες να είναι πολύ τουριστικές, φυσικά.

Εμείς επιλέξαμε την cenote Azul για εκείνη τη μέρα, που είναι πάνω στη διαδρομή προς Tulum. Με αντίτιμο περίπου 5 ευρώ το άτομο μπήκαμε στο χώρο, όπου μείναμε με το στόμα ανοιχτό. Πυκνή βλάστηση, φυσικές πισίνες με γαλαζοπράσινα νερά, ιγκουάνα, ψάρια, το σκηνικό ήταν παραμυθένιο. Κολυμπήσαμε, φωτογραφίσαμε, βρήκαμε και μία πιο απόμακρη cenote, στην οποία ήμασταν εντελώς μόνοι, μάλιστα!

Αφού απολαύσαμε και δωρεάν fish spa, από εκατοντάδες μικρά ψαράκια, αφήσαμε την cenote Azul και κινήσαμε για άλλα. Το Τουλούμ, με τα αρχαία του αλλά και τους χιλιάδες τουρίστες, ήταν ο επόμενος σταθμός μας. Είχε βρει η αγαπημένη μου Αλιόνα ένα φοβερό κατάλυμα στο πυκνό δάσος, ενώ τα αρχαία του Coba και άλλες cenotes μας περίμεναν.

Αυτά στη συνέχεια, το ταξίδι μας στο Μεξικό ήταν μόλις στην αρχή του!

P.S. Αν και σίγουρα η Playa del Carmen δεν αποτελεί highlight του ταξιδιού μας, μόνο και μόνο σαν βάση κατά την άφιξη στη χώρα, την προτείνουμε (ειδικά σε σχέση με το Κανκούν). Πολύ πιο ευχάριστη ατμόσφαιρα, καλύτερες τιμές και από το Τουλούμ και από το Κανκούν, βάση για το Cozumel, βρίσκεται κοντά σε αρκετές cenotes και κάποιες άλλες παραλίες. Αν θέλετε να ευχαριστηθείτε την λευκή άμμο όμως, σκεφτείτε το ενδεχόμενο να μείνετε κάποιο καλό παραλιακό ξενοδοχείο για 2-3 νύχτες.