Μεξικό, όπως το είχαμε εμείς στο νου

Ήταν σούρουπο ήδη, όταν το λεωφορείο από την Οαχάκα μας άφησε επάνω στην εθνική οδό, ακριβώς στον κόμβο του Tehuacan. Ο ιδιοκτήτης ενός “Ο Θεός να το κάνει” μίνι βαν εμφανίστηκε, ακριβώς την ώρα που αναρωτιόμασταν πώς θα μπούμε στην πόλη, ενώ κάμποσα ημι-αδέσποτα σκυλιά μας περιτριγύριζαν επικίνδυνα…

Είχαμε περάσει ένα όμορφο τριήμερο στην Οαχάκα, την γαστρονομική πρωτεύουσα του Μεξικού, με χαλάρωση, μεζκάλ, βόλτες, χρώματα και μουσική. Τα τοπία ήδη άλλαζαν, καθώς κινούμασταν σιγά σιγά προς κεντρικό και αργότερα βόρειο Μεξικό. Πιο έρημες εκτάσεις, δίχως τις ζούγκλες του νότου, διάσπαρτοι κάκτοι, ακόμα και φυσιογνωμικά οι Μεξικάνοι είναι διαφορετικοί. Πού να ξέραμε τι θα αντικρύζαμε την επομένη, στην βιόσφαιρα του Τεχουακάν!

Κλασικό ξενοδοχείο, βιαστικό δείπνο, δυνατό πρωινό

Επιλέξαμε για τη διαμονή μας το Casa Real, ένα κλασικό κεντρικό ξενοδοχείο, καθαρό, με εξυπηρετικότατο προσωπικό. Ίσα που προλάβαμε ανοιχτό ένα μικρό εστιατόριο, που φάγαμε με την ψυχή στο στόμα, καθώς οι σερβιτόροι τριγύρω μας μάζευαν καρέκλες και σφουγγάριζαν! Ταχύτατα κατέβηκαν οι quesadillas με τις καυτερές σάλτσες, μαζί και οι μπύρες για αντίδοτο. Κατόπιν, μία μικρή βόλτα στην κεντρική πλατεία πριν τον ύπνο. Έτσι κι αλλιώς, στο Τεχουακάν πήγαμε για άλλα πράγματα, όχι για την ίδια την πόλη.

Tehuacan Casa Real Hotel

Κάκτοι, σκορπιοί, αυτόχθονες, σκόνη και αποτυπώματα δεινοσαύρων!

Σημαντική σημείωση: Στο Tehuacan ΔΕΝ υπάρχουν ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα! Ο μόνος τρόπος για να κινηθεί κανείς προς την βιόσφαιρα είναι με ταξί, οργανωμένα τουρ, ή τοπικά λεωφορεία, με ελάχιστα όμως δρομόλογια. Επιλέξαμε ταξί, καθώς με περίπου 10 ευρώ ανά διαδρομή, φτάνεις στην είσοδο του πάρκου.

Tehuacan Mexico

Πρόκειται για μία τεράστια βιόσφαιρα, προστατευόμενη από την Ουνέσκο, που έπαιξε μεγάλο ρόλο στην αγροτική ανάπτυξη της Μεσοαμερικής. Πολλά είδη κάκτων καλύπτουν βουνά και κοιλάδες, ενώ περίπου 35000 κάτοικοι ζούνε την περιοχή, περιλαμβανομένων 8 διαφορετικών φυλών από αυτόχθονες, παρακαλώ.

Τα καλύτερα στην βιόσφαιρα του Τεχουακάν

Εμείς είχαμε μόνο μία μέρα διαθέσιμη, δυστυχώς. Ιδανικά θα θέλαμε μία ακόμη, για να προλάβουμε τις πολύωρες πεζοπορίες στα αποτυπώματα των δεινοσαύρων και κάμποσα ακόμη ενδιαφέροντα.
Να λοιπόν τι μπορεί να κάνει ο επισκέπτης στον πανέμορφο αυτό προορισμό:

Tehuacan Mexico

– Πηγαίνετε νωρίς το πρωί, όπως κι εμείς, ξεκινώτας από τον βοτανικό κήπο. Μπορείτε να έχετε οδηγό μαζί σας, αλλά αν δε μιλάτε Ισπανικά, καλύτερα περιπλανηθείτε μόνοι. Θα εκπλαγείτε από την ποσότητα και το μέγεθος των κάκτων, ειλικρινά! Χαθείτε στα μονοπάτια, ανεβείτε στις εξέδρες παρατήρησης, απολαύστε μία πανδαισία χλωρίδας που δύσκολα υπάρχει αλλού.

– Από τον βοτανικό κήπο μέχρι τον οικισμό San Juan Raja είναι μόνο 30 χιλιόμετρα. Θα χρειαστείτε όμως μία ώρα τουλάχιστον, για να περάσετε έναν κακοτράχαλο χωματόδρομο. Ποιος νοιάζεται, η απόλαυση των τοπίων τριγύρω, οι κάκτοι ψηλοί σαν κολώνες ρεύματος (!), όλο το σκηνικό που ήταν τόσο μας τόσο Μεξικάνικο, μας αποζημίωναν με το παραπάνω!

Tehuacan Mexico Μεξικό

– Στο San Juan Raja υπάρχει ένα μικρό κοινοτικό παλαιοντολογικό μουσείο, καθώς στην περιοχή βρέθηκαν αποτυπώματα δεινοσαύρων. Από εκεί ξεκινάνε και τα μονοπάτια προς τα διάφορα αξιοθέατα, που απαιτούν όμως κάμποσες ώρες και δεν συνιστώνται για μεσημεριανές ώρες. Πήραμε πάντως μικρά χειροποίητα σουβενίρ από ντόπιους, ήταν τόσο φτωχικά και απλά όλα, που  μας ζέσταναν την καρδιά.

Χρήσιμες συμβουλές

Η περιοχή του Τεχουακάν ήταν η πρώτη στο μεγάλο αυτό ταξίδι, που μας θύμιζε το Μεξικό όπως το έχουμε εμείς στο νου. Πιο άνυδρα τοπία, κάκτοι, σκόνη, ζέστη. Αν με το καλό βρεθείτε στην περιοχή, προσέξτε τα εξής:

– Διαπραγματευτείτε την τιμή της μεταφοράς στην πόλη, και μην επιλέξετε κάποιο τουριστικό πακέτο. Είναι προτιμότερο να δώσετε λίγα χρήματα σε μία κυρία στο πάρκο, ή σε κάπιον ντόπιο στο χωριό, για να σας εξηγήσει όσα θέλετε.

– Προτιμήστε να αγοράσετε σουβενίρ από τα μικρά χωριά στην βιόσφαιρα, αντί για τα κλασικά τουριστικά της πόλης. Θα νιώσετε κι εσείς την απλότητα, την καλοσύνη και τον τρόπο ζωής των ανθρώπων αυτών, που σαν να ζούνε δεκαετίες πίσω από τους κατοίκους των πόλεων.

– Όπως μάθαμε εκ των υστέρων, στο Τεχουακάν ζει και ένα είδος λευκού σκορπιού, ο οποίος είναι εξαιρετικά επικίνδυνος. Δεν συναντήσαμε κανέναν, δεν το ευχόμαστε σε κανέναν.

— Πολύ κοντά στην πόλη του Tehuacan βρίσκεται ένας ακόμη πολύ σημαντικός αρχαιολογικός χώρος, των Αζτέκων αυτή τη φορά. Πρόκειται για το Ndachjian, που εμείς δεν είχαμε χρόνο να επισκεφτούμε, δυστυχώς. Ήταν άλλωστε νωπές οι απίστευτες εικόνες από το Becan και το Calakmul, που αισθανόμασταν πλήρεις, όσον αφορά τέτοιου είδους αξιοθέατα!

Η οικογενειακή περιπέτεια “Μεξικό 2022” συνεχίζεται

Ήμασταν περίπου στο μέσο του ταξιδιού μας ήδη, και αφήναμε πίσω το Tehuacan και την μοναδική βιόσφαιρά του με όμορφα συναισθήματα και με νοσταλγία. Μας άρεσε, και ήταν απίστευτη ικανοποίηση για εμάς να βλέπουμε τον μικρό μας συνταξιδιώτη να γεμίζει με τέτοιου είδους εικόνες.

Μεξικό οικογενιακό ταξίδι

Η Πουέμπλα και το Μέξικο Σίτι μας περίμεναν, συνεχίζουμε!